Nyheder

ARTIKEL: I fodsporet på Michael Lind

12. april 2018

Artikel 

undefinedI august sidste år udvidede Tinby salgsorganisationen og kunne således byde velkommen til 53-årige Michael Lind, der startede som salgsingeniør.

Michael er uddannet eksportøkonom og har beskæftiget sig med salg og markedsføring i mere end 25 år. Han kom med en tung erfaring inden for møbel og rehab-industrien og har bl.a. været udstationeret i Berlin.

Med afsæt i denne erfaring var det naturligt for Michael at begynde jobbet hos Tinby med at angribe markedet for fleksibel PUR, da området inden for møbel- og rehab-industrien er stærkt voksende – især i Tyskland og Skandinavien.

Flere ressourcer til FLEX-segmentet

”På grund af stor travlhed inden for diverse segmenter, bl.a. greentech-segmentet, var der hos Tinby brug for flere ressourcer til at tage hånd om det såkaldte FLEX-segment,” forklarer Michael Lind. ”Området omfatter produkter i fleksibel PUR til primært møbelindustrien, rehab og care såvel som det, vi hos Tinby kalder Play, dvs. legepladser, legetøj samt børne- og baby-produkter.

Fælles for produkterne er blandt andet, at de er bløde og lækre, når brugeren kommer i kontakt med dem, og at de er nemme at rengøre og tåler daglig brug. En af mine vigtigste opgaver er i den forbindelse er at formidle de ufatteligt store muligheder, som materialet byder på i forhold til udvikling af nye og bedre produkter,” fortæller han.

Michael har brugt megen tid på at opdatere og opbygge relationer til eksisterende FLEX-kunder, således at produkter og arbejdsmetoder konstant kan tilpasses de behov, som kunderne står med i dagligdagen i forhold til deres markeder – for kun på den måde kan Tinby til stadighed yde den sparring og rådgivning under produktudviklingen, som virkelig flytter noget.

Det er fedt at formidle det her materiale

Derudover pointerer Michael Lind, at det er en stor glæde og motivation at kunne formidle PUR-materialet  til producenter, der ikke tidligere har arbejdet med det.

”Mulighederne er så mange, og det er fantastisk at opleve, hvordan producenter, som måske var lidt skeptiske over for materialet, efter et godt møde får revideret deres opfattelse og ser nye muligheder,” siger Michael Lind.

undefined
Michael Lind til højre - overværer en video-produktion af en flex-optagelse. Også en del af formidlingen af fleksibelt PUR.

Ting tager tid

Ting tager som bekendt tid, og nye materialer skal nogle gange have tid til at synke ind. Derfor kan processen godt indimellem betegnes som lidt af en rejse – fra første materialedialog til kunden står med et færdigt produkt, der kan markedsføres til slutbrugeren. Om dette forhold forklarer Michael Lind:

”Producenten skal først og fremmest stå med en ny, god idé, som ofte udvikles i samarbejde med arkitekter og designere. Dernæst skal der selvfølgelig være ressourcer og et markedsbehov til stede,” fortæller han. ”På nuværende tidspunkt har vi masser af spændende projekter både på tegnebrættet og i pipeline på salgssiden, og som altid stræber vi efter at gøre tingene bedre og mere rationelt – sammen med kunderne.

Nytænkning og initiativ er en daglig drivkraft og nødvendighed i en branche som vores, og heldigvis har vi en kultur i Tinby, som bakker en sådan adfærd op. Af udviklingsområder kan jeg fx nævne områder som bio-komplicitet, antibakteriel behandling, brandkrav og belastningskrav, som blot er et par af de opgaver, vi konstant arbejder på at udvikle os indenfor.”

”Jeg glæder mig fortsat til at arbejde sammen med Tinbys kunder og ser frem til at dykke ned i alle de spændende projekter, vi ser flere og flere af,” slutter Michael Lind.